نوشته

mrf چیست

توسط انواع فرایندها, پردازشدر مارس 3, 2021
5/5 - (1 امتیاز)

تاسیسات بازیابی مواد یا MRF جزء کلیدی برنامه های بازیافت مجدد مسکونی و تجاری است. به عنوان “murf”، MRF یک تسهیلاتی است که مواد ترکیبی را دریافت می کند و سپس با استفاده از ترکیبی از تجهیزات و کار دستی برای جدا کردن و تراکم مواد در آماده سازی برای بارگیری در پایین برای بازیافت مواد خاص بهبود می یابد. تجهیزات بازیابی مواد به طور متناوب به عنوان امکانات احیاء مواد و یا امکانات چند مجددا استفاده می شود.

مواد اصلی بازیابی شده در MRFs شامل فلزات آهنی، آلومینیوم، پت، HDPE و کاغذ مخلوط هستند. MRF ها شامل MRF های پاک و MRF های کثیف می باشند. MRF  پاک به صورت اختصاصی پسماندهای مراکز تجاری را  و MRF  کثیف پسماندهای شهری را به صورت مخلوط دریافت می کنند

تمایز بین MRF های تمیز و MRF های کثیف

در MRF های پاک مواد قابل بازیافت توسط خانوارها یا شرکت ها جدا شده اند  و از سوی دیگر در MRF کثیف، فرآوری بر روی زباله های خانگی یا تجاری انجام می شود که زباله تر را حذف نشده باشد  از سوی دیگر در  MRF کثیف ممکن است برای پردازش نهایی نیاز به کار بیشتری از طریق کارهای دستی وجود داشته باشد.

چگونه یک تسهیل بازیابی مواد کار می کند

MRF ها در برخی موارد از لحاظ تکنولوژی مورد استفاده می توانند متفاوت باشند، اما فرآیند عمومی که در بیشتر آنها به چشم می خورد شامل مواردی مانند فرآیند شرح داده شده در زیر است.

هولرهای ورودی به MRF می رسند و مواد مخلوط را بر روی کف ناپدید می کنند. یک لودر جلو و یا دیگر تجهیزات بارگیری مواد اولیه سپس در آغاز خط تولید به یک ظرف فولادی بزرگ تبدیل می شود. این مخزن به عنوان فیدر درام شناخته شده است. در داخل فیدر درام، یک درام سریع در حال حرکت از مواد مخلوط شده بر روی نوار نقاله در سرعت ثابت، در حالی که همچنین تنظیم چگالی مواد بر روی نوار نقاله به طوری که آن را بیش از حد بسته بندی شده با هم نیست.

از آنجا، مواد به ایستگاه پیش مرتب می رسد، جایی که کارگران ایستاده در امتداد نقطه نقاله و حذف هر سطل زباله، کیسه های پلاستیکی و یا مواد دیگر به اشتباه قرار داده شده و آنها را برای حالت مناسب جدا می کند. قطعات بزرگ از پلاستیک یا فولاد، از جمله لوله ها و دیگر اقلام بزرگ، می توانند به سیستم آسیب برسانند یا کارگران را به خطر آسیب رسانند.

قطعات بزرگتر از مقوا پس از جریان مواد مخلوط حذف می شوند و به وسیله چرخ های مرتب سازی بزرگ بر روی محورها به سمت بالا حرکت می کنند، در حالی که مواد سنگین تر در زیر قرار می گیرند. سپس مجموعه های کوچکتر از دیسک می توانید قطعات کوچکتر کاغذ را بردارید. به عنوان مواد جدا شده، آنها را به جدا کردن نقاله برای جمع آوری و baling.

آهنرباهای قدرتمند جدا از ظروف فولادی و قلع، در حالیکه جداساز جریان الکتریکی از سیمهای آلومینیومی و سایر فلزات غیر آهنی از مواد باقی مانده مخلوط استفاده می شود. ظروف شیشه ای را می توان از ظروف پلاستیکی با دمنده چگالی جدا کرد، سپس به شیشه خرد شده، که به عنوان کوره شناخته می شود، چکش می شود.

ظروف پلاستیکی باقی مانده ممکن است توسط کارگران خطوط نقاله مرتب شده و یا به طور فزاینده ای، انتخاب کننده های نوری برای شناسایی مواد و رنگ های مختلف استفاده می شوند. طبقه بندی هوا ممکن است برای جدا کردن پلاستیک های اصلی مانند HDPE و PET استفاده شود .

مواد جدا شده، به غیر از شیشه شیشه ای، به طور معمول حاوی مقوا با وزن تقریبی 1000 تا 1500 پوند است.

MRFs مبارزه با مواد ناخواسته

تجهیزات بازیابی مواد با انواع مواد ناخواسته مانند کیسه های پلاستیکی، اشیای بزرگ و سطل زباله ها مبارزه می کنند که این امر نیاز به مرتب سازی دستی را افزایش می دهد و باعث افزایش ناکارایی در عملکردهای MRF و در نهایت برای جوامعی است که در خدمت آنها هستند. چنین مشکلی در مواجهه با کاهش بازارهای و کاهش قیمت مواد مورد فروش آنها تشدید می شود.


بیشتر بدانیم : افتتاح خط mrf  در منطقه 2 در تیر ماه 98


Views: 6

1 دیدگاه
  1. همزمان با روز زمین پاک در منطقه 15 ، کلنگ ساخت خط mrf در شرق تهران با حضور معاون اول ریس جمهور و نیز شهرداران مناطق 15 و 16 زده شد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!