نوشته

بازیابی علفها و زائدات فضای سبز

توسط شهر بازیافتدر فوریه 15, 2021

Rate this post
توصيف

بازيابي علفها به اين معني است كه هنگاميكه علفها را مي چينيد به جاي جمع آوري كردن و در كيسه گذاشتن ، آنها را به حال خود باقي بگذاريد تا جذب خاك گردند . به منظور اجراي اين برنامه كم هزينه در مورد كيفيت و چگونگي آن به مردم آموزش داده مي شود و آنها براي شركت كردن در اين برنامه تشويق مي شوند .

ازيابي علفها براي چمنها بسيار مناسب است زيرا علفها، تجزيه شده و تمام مواد مقوي آن مستقيما به خاك باز مي گردد . به علت اينكه چمنها مواد مقوي را دريافت مي كنند ، احتياجي به كودهاي شيميايي و حتي آب زياد ندارند. بنابراين شما در پول ، وقت و انرژي صرفه جويي مي كنيد همچنين مانع از انتقال كيسه هاي علفهاي چيده شده به مراكز دفن مي شويد .

يكي از نكات مهم در مورد بازيابي علفها اين است كه انجام دادن آن آسان مي باشد و هر كس مي تواند در اين برنامه شركت كند . فقط كافي است پس از چيدن علفها به جاي جمع آوري آنها در كيسه ، آنها را در همان حالت بگذاريم تا جذب خاك گردند .

برخي از كشورها اجازه مي دهند كه تزئينات حياط به مراكز دفن بروند . اين نوع قانون باعث مي شود كه تعداد افرادي كه علفها را بازيابي مي كنند يا به وسيله مواد زائد حياط، توليد كمپوست مي كنند كاهش يابند .

برنامه هايي مانند برنامه بازيابي علفها به مقدار زيادي در هزينه ها صرفه جويي مي كنند . زيرا هزينه كمتري براي جمع آوري مواد زائد و انتقال آنها به مراكز دفن پرداخته خواهد شد .

چه اجتماعاتي مي توانند اين فعاليت را انجام دهند

در يكي از شهرها در سال1373مردم بواسطه انجام برنامه هاي بازيافتي از انتقال 1.500 تن علفهاي چيده شده به مراكز دفن جلوگيري كردند . افراد مقيم اين شهر موظف بودند در مقابل جمع آوري مواد زائد حياط مبلغ4000 ريال بپردازند . اين مبلغ ناچيز بود اما مردم را به توليد هر چه بيشتر كمپوست و بازيابي علفها تشويق مي كرد . 

بازگشت

Views: 8

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!