نوشته

کارخانه تولید ابزار

توسط شهر بازیافتدر فوریه 13, 2021

[
كارخانه توليد ابزارنمونه مشاغلي است كه مي توان از آن در جهت تقليل مواد زائد استفاده كرد . مديران كارخانه ، آقاي محمدي و خانم عليزاده براي كارگرهايي كه پيشنهادات و راههاي جديدي براي كاهش ، استفاده مجدد و يا بازيابي مي دهند جايزه و پاداش در نظر گرفته اند . با تقليل مواد زائد شركت ، به محيط و همچنين صرفه جويي در پول كمك مي شود . شما ممكن است فكر كنيد ابزار چه چيزي است . توصيف آن سخت است اما واقعا نوع يك ابزار مهم است . حالا كه شما فهميديد كلاه ايمني مخصوص را برسر بگذاريد وبراي يافتن چيزهاي بيشتر داخل بياييد .

بازگشت

      بازيابي فلزات :     

به خاطر اينكه فلزات از منابع تجديد نشدني هستند ( يعني وقتي از بين بروند هميشه از بين رفته اند ) خانم عليزاده سعي مي كند براي توليد ابزارها ، فلزات بازيابي شده را خريداري كند . او آنها را از يك كمپاني بازيافت مواد فلزي خريداري و همچنين از فلزات قراضه جمع آوري شده توسط آقاي بهرامي استفاده مي كند .

     بازگشت  

   شستشوي ابزارها :     

در تلاش براي كاهش ميزان مواد شيميايي سمي حاصل از توليد ابزار آقاي محمدي براي تميز كردن مجدد توليد كننده ابزارها بجاي استفاده از تميز كننده هاي خطرناك ، يك جانشين سالم و مطمئن براي آن پيدا مي كند . اكنون آقاي محمدي از تميز كننده هايي با تركيباتي مثل آبليمو و سركه كه داراي اسيد طبيعي هستند براي انجام اينگونه كارها استفاده مي كند. اين مواد تميز كننده ، كار را به خوبي مواد شيميايي سمي قديمي انجام مي دهند با اين تفاوت كه براي محيط مضر و خطرناك نيستند .

    بازگشت  

بسته بندي ابزارها :       

كاركنان خانم عليزاده براي بسته بندي ابزارها از چسب ذرت استفاده مي كنند . آنها در گذشته از قطعات فوم استفاده مي كردند اما بسياري از مردم آن را به جاي استفاده مجدد دور مي ريختند . كه موجب پر كردن و اشغال مراكز دفن محلي  مي شد . اما اين چسبهاي جديد كه از نشاسته ذرت درست مي شوند مي توانند در آب حل شوند ( در واقع از چسب ذرت مي توان در بسته بندي مواد استفاده كرد اما روغن آن بر جاي مي ماند . )

    بازگشت  

   كاهش بسته بندي ها :  

آقاي محمدي و يك تيم از كارگرهاي توليد كننده ابزارها ، راههاي مختلفي را براي كاهش استفاده از بسته بندي در بارگيري آزمايش مي كنند . جعبه هاي تا شده و از بين رفته يكي از مهمترين و بيشترين منابع توليد مواد زائد در صنعت مي باشد . آقاي طهماسبي يكي از كارگرها فهميد كه پس گرفتن جعبه از مشتري ها مي تواند تا پنج مرتبه به استفاده و بسته بندي مجدد آنها قبل از بازيابيشان كمك كند . هم چنين آقاي طهماسبي پيشنهاداتي براي معافيت از پرداخت مبلغ بارگيري به مشتري هايي كه جعبه ها و بسته بندي ها را بر مي گردانند ارائه داد . ايده آقاي طهماسبي باعث صرفه جوئي 95000 دلار در هزينه هاي كمپاني شد . با اتحاد و يكي شدن سعي وتلاشها در جهت طرحهاي تو ليد ابزاردرسراسر كشوركار گرهاي توليد كننده ابزار با جمع آوري تخته هاي چوبي بار گيري شده در 9/2 ميليون پوند چوب صرفه جويي مي كنند . سپس آنها تمامي تخته ها را به تهيه كننده آن باز ميگردانند تاآنها را به فروش رسانند يا تخته هاي شكسته شده را تعمير كنند بنابراين كارخانه هاي توليد كننده ابزار دوباره ميتوانند از اين تخته ها استفاده كنند .

    بازگشت  

  :  تعمير ابزارها      

خانم عليزاده وآقاي محمدي به منظور تعمير ابزارهايي كه شكسته شده اند يا ازبين رفته اند يك كارگاه تعمير لوازم تاسيس كردند . اكنون مشتري ها ، ابزارهاي از بين رفته را براي تعويض قسمتها مي آورند وآنرا با يك ابزار جديد تعويض مي كنند . با تعمير ابزارها نه تنها در مصرف انرژي ومنابع صرفه جويي مي شود ، بلكه مشتريها نيز راضي ترهستند .

   بازگشت   

: دودكش هاي تصفيه كننده     

براي سلامتي عموم وايجاد محيط مناسب در كارخانه ها ، و همچنين به منظوركاهش سهم كارخانه ها در آلودگي هوا ، قانونهايي طرح ريزي شده است . در اين كارخانه ها دودكش هاي تصفيه كننده اي نصب شده كه جلوي خروج مواد سمي را مي گيرد و از انتشار آ ن در هوا جلوگيري مي كند . اكنون در شهر بازيافت هر كس مي تواند به راحتي تنفس كند .

     بازگشت  

    همپيمايي :       

در كارخانه هاي توليد ابزار كارگرها را به تقسيم رانندگي براي رفت و آمد به محل كار تشويق مي كنند و پاركينگهاي مخصوصي را در محوطه هاي بسته ساختمان براي اين دسته از افراد تاسيس كرده اند . دفتر كارخانه داراي يك تابلو اعلانات است كه كارگرها مي توانند محل هم پيمايي موجود و زمان حركت را بر روي آن پيدا كنند .

اگر 100 نفر از كارگران توليد كننده ابزار كه بطور متوسط روزانه 20 مايل را براي رسيدن به محل كار خود رانندگي مي كنند از روش هم پيمايي استفاده كنند در :

طي كردن هزاران مايل و مصرف 500 گالن گازوئيل صرفه جويي مي شود و از توليد 75 پوند هيدرواكسيد كربن ، 30 پوند اكسيد نيتروژن ، 550 پوند مونو اكسيد كربن ، 9900 پوند دي اكسيد كربن جلوگيري مي شود .

بسياري از كارگرها با استفاده از وسايل نقليه عمومي مانند اتوبوس و قطار به محل كار خود مي روند . استفاده از وسايل نقليه عمومي به صرفه جويي در مصرف انرژي ، كاهش آلودگي هوا و كاهش ترافيك كمك مي كند . به همين دليل كارخانه توليد ابزار نيز براي تشويق كارگرها به استفاده ازاين سيستم عبور و مرور ، هر ماه مبلغي را براي خريد بليط اتوبوس يا قطار به كارگران مي پردازد .

        بازگشت   


Views: 6

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!