نوشته

تتراپک چیست و چطور ساخته می شود؟

توسط وب گردیدر نوامبر 30, 2020
Rate this post

🔸️ بنیانگذار تتراپک دکتر رابنراوزینگ سوئدی بود. وی در سال 1943 میلادی نوعی از بسته‌بندی را اختراع کرد که به وسیله آن، بیشترین حجم از موادغذایی، در کمترین حجم بسته بندی جای می‌گیرد.

🔸️ از دیگر ویژگی‌های این بسته‌بندی، نگهداری طولانی محصول درون آن بدون مواد نگهدارنده و بدون نیاز به یخچال است.

🔸️ نکته مهم در مورد این نوع بسته بندی این است که در این روش قبل از پر شدن حجم کمی را می گیرد چراکه مواد بسته‌بندی بصورت رول است و در حین پر شدن بصورت پاکت در می آید.

🔸️ یعنی شما می‌توانید مواد لازم برای بسته بندی 2.5 میلیون پاکت را در یک کامیون 20 تنی جابجا کنید که قابل مقایسه با بطری های شیشه‌ای یا پلاستیکی نیست.

🔸️ تترا پک ها از ۵ درصد آلومینیوم، ۱۴ درصد ورق پلاستیکی، ۷۵ درصد مقوا و ۶ درصد مواد بیو پلاستیکی ساخته می شوند.

تتراپگ

حدود 57 کشور در جهان مواد تتراپک را تولید می کنند که در این میان ترکیه، هند، پاکستان، عربستان و روسیه از کشور های منطقه ما هستند. ترکیه در ردیف اول است و سالانه بیش از یک میلیارد پاکت تولید دارد. تمام اینها باید تحت استانداردهای تتراپک تولید کنند.

بیشتر بدانیم :  خواص اوراق فشرده ساخته شده از پاکت نگهداري مواد آشامیدنی) تتراپک                 

لازم به ذکر است از ابتدای سال 1400 تفاهم‌نامه همکاری فیمابین شرکت مهرتام تدبیر پیشرو از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت فرآورده¬های لبنی و پروتئینی سحر در راستای کمک به صیانت از محیط زیست کشور و رفع بخشی از نیاز شرکت های سلولزی داخلی به خمیر الیاف بلند و به منظور همکاری دو شرکت در حوزه بازیافت ضایعات تتراپک منعقد گردید.
بر اساس این تفاهمنامه شرکت مهرتام تدبیر پیشرو به مدت یکسال مسئولیت بازیافت ضایعات مختلف تتراپک در شرکت سحر را بر عهده خواهد داشت تا با توجه به نتایج حاصل، زمینه همکاری طولانی مدت دو شرکت فراهم گردد.

بازدیدها: 34

1 دیدگاه
  1. […] تتراپک چیست و چطور ساخته می شود؟بیشتر بدانیم :        […]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!