نوشته

توسعه طرح جمع آوري مواد قابل بازيافت از كنار درب منازل

توسط شهر بازیافتدر فوریه 16, 2021

Rate this post
توصيف

اين برنامه ، طرح جمع آوري زائدات را از كنار درب منازل شهروندان داير مي كند . در بسياري از كشورها اين طرح براي جمع آوري انواع مواد قابل بازيافت وجود دارد .

 اين طرح بدين صورت است كه هر يك از شهروندان مواد قابل بازيافت خود را در داخل ظروفي جمع آوري مي كنند و آن را در كنار درب منازل قرار مي دهند تا هفته اي يكبار جمع آوري گردد . كارمندان سازمان بازيافت اين ظروف را درون كاميونهايي كه بدين منظور طرح ريزي شده اند خالي مي كنند و مجددا آنها را در كنار درب منازل قرار مي دهند .

طرح جمع آوري مواد قابل بازيافت از كنار درب منازل يك طرح مهم و راحت براي شهروندان است و با استفاده مجدد از مواد، از نابودي واز بين رفتن آنها جلوگيري مي شود . اما اجراي اين طرح به علت نياز به خريداري كاميونهاي مخصوص و به كار گيري و استخدام بيشتر كاركنان ، گرانتر از طرح انتقال مواد به مراكز دفن مي باشد  .

در بسياري از شهر ها شيشه ، قوطي ها ( آلومينيومي و استيل ) و روزنامه بوسيله طرح جمع آوري مواد قابل بازيافت از كنار درب منازل جمع آوري مي گردد و با فروش اين مواد به شركتهايي كه مي توانند از آنها مواد جديد توليد كنند در هزينه ها صرفه جويي مي شود .

 

اثرات

در برخي از كشورها ساليانه حدود344 ميليون متر مكعب مواد زائد ايجاد مي شود . در اين كشورها به طور متوسط هر شخص روزانه 2 كيلو زباله توليد مي كند . اين مطلب اين را مي رساند كه ساليانه حدود728 كيلو گرم زباله توليد مي شود . بالغ بر 75 درصد اين زباله ها به مراكز دفن مي رود . اما شما مي توانيد بوسيله كاهش ميزان زباله هاي توليدي و همچنين افزايش بازيابي درمنابع طبيعي و انرژي صرفه جويي كنيد و آلودگي را كاهش دهيد و مانع توسعه و گسترش مراكز دفن شويد . شركتهايي كه از مواد قديمي چيزهاي جديد توليد مي كنند ، نسبت به شركتهايي كه تنها از مواد جديد استفاده مي كنند ، آلودگي كمتري را ايجاد مي كنند . اگر  كارخانه ها ،تنها نيمي از بطري ها و قوطي هاي انواع نوشيدني ها را بازيافت كنند ، آلودگي محيط را به مقادير ذيل كاهش داده اند :

 

ـ كاهش 33 % آلودگي هوا

ـ كاهش 39 % آلودگي آبها

ـ كاهش 45 % مواد زائد جامد  

بازگشت

توسعه طرح جمع آوري مواد قابل بازيافت از كنار درب منازل 256000000 ريال

اين برنامه به توسعه طرح بازيابي و جمع آوري مواد قابل بازيافت از كنار درب منازل مي پردازد .

علاوه بر جمع آوري شيشه و قوطي ها اين برنامه به جمع آوري ظروف پلاستيكي همچون ظروف شير ، آب و نوشابه ، مقوا . مجلات و كاغذهاي كپي مي پردازد . آيا شما مي دانيد بر طبق گزارشات سازمان حفاظت محيط زيست ، بازيابي يك تن كاغذ در :

ـ 17 اصله درخت

ـ 27 كيلومواد آلوده كننده هوا

ـ2.29 متر مكعب از زمينهاي مراكز دفن

ـ 40000 كيلو وات انرژي

ـ 26495 ليتر آب  صرفه جويي مي كند .

بازگشت

بازدیدها: 2

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!