نوشته

کافه

توسط شهر بازیافتدر فوریه 13, 2021
Rate this post

خانم سميعي قهوه خانه شهر بازيافت وكتاب فروشي آنرا  كه داراي كتابهاي استفاده شده است را اداره مي كند . محل كار او محيط دوستانه و مكان راحتي است براي اينكه افراد محلي در آنجا بنشينند و هنگاميكه چيزي مي نوشند از كتابهاي استفاده شده بهره مند شوند .

 

 

 

بازگشت


   

فنجانها وليوانها :

خانم سميعي به جاي فنجانهاي پلاستيكي ، ليوانها و فنجانهاي چيني را در كافه فراهم ميكند . به منظور كاهش دادن ميزان كاغذ و پلاستيك هايي كه به صورت مواد زائد در مي آيند خانم سميعي ليوانهاي قابل تعويضي كه از پلاستيكهاي بازيابي شده درست شده اند را مي فرو شند . مشتريهاي او اين مواد را مي خرند و هر وقت كه بخواهند چيزي را بخرند آنها را همراه خود مي آورند.

استفاده از ليوانهاي قابل استفاده مجدد در منابع طبيعي صرفه جويي مي كند . اين كار همچنين در پول خانم سميعي و مشتريهايش صرفه جويي مي كند زيرا آنها مجبور نيستند ليوانها را دوباره تهيه نمايند يا اينكه ليوانهاي استفاده شده را دور بياندازند . (خانم سميعي سعي مي كند به مشتريهايي كه ليوانهاي شخصي خود را از منزل مي آورند مقداري تخفيف دهد .)

 

بازگشت


            

كتابهاي استفاده شده :

در كتابفروشي امكانات زيادي از جمله  از انواع كتابهاي استفاده شده وجود دارد كه توسط صاحبان اصلي آنها فروخته يا هديه شده . مشتريها مي توانند اين كتابها را خريده و به خانه ببرند يا اينكه آنها را هنگاميكه در كافه اوقاتشان را به بطالت ميگذرانند قرض بگيرند ومطالعه نمايند .

بازگشت

 

 


    

 

روزنامه ها :

اگر چه خانم سميعي روزنامه ها را به مشتري هايي كه به كافه مي آيند مي فروشد تا آنها را ببرند ، اما او مشترياني كه در كافه مي مانند را به استفاده مجدد از روزنامه هاي رايگاني كه او در دسترس آنها قرار مي دهد تشويق ميكند .(خانم سميعي تعدادي روزنامه و آخرين مجله ها را در جعبه قرار مي دهد كه  مشتريهاي او مي توانند آنها را براي مطالعه بردارند و هنگام خروج از كافه آنها را باز گردانند .)

بازگشت

 


              

تفاله قهوه وچاي :

تا مدتي قبل هنگاميكه در كافه مقادير زيادي تفاله قهوه وچاي توليد مي شد  خانم سميعي به مدرسه شهر بازيافت اطلاع مي داد تا آن دسته از دانش آموزاني كه مي خواهند از تفاله هاي قهوه وچاي را براي توليد كمپوست در مدرسه استفاده نمايند به كافه بيايند . اما اكنون خانم سميعي تفاله قهوه وچاي را درون ظروف ساده اي نگه مي دارد بنابراين دانش آموزان مي توانند آنها را يكبار در هفته جمع آوري كنند .او همچنين محصولاتي كه بوسيله كمپوست در باغ مدرسه پرورش داده شده را براي درست كردن بهترين ساندويچ ها و سالادها خريداري مي نمايد .

بازگشت

 

بازدیدها: 0

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: Content is protected !!